Kineski znanstvenici prepravljaju ljudske gene i liječe rak

Objavljeno u rubrici Znanost Autor:  e-Posavina 13. Veljača, 2018. Veličina pisma smanji veličinu pisma uvečaj veličinu pisma 0
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

U onkološkoj bolnici u gradu Hangzhou pokušavaju da “natjeraju” organizam da se bori protiv zloćudnih ćelija zahvaljujući promjenama koje znanstvenici unose u DNK pacijenta.

Zamjenik glavnog liječnika bolnice u Hangzhou, Wu Shixiu, u intervjuu za Sputnjik ističe kako su eksperimenti prošli uspješno. Metoda je efikasna u slučaju liječenja raka i, po mišljenju liječnika, manje je opasna po zdravlje pacijenta od klasične kemoterapije. Pa ipak, Shixiu je oprezan i ograđuje se imajući u vidu da je još uvijek mali broj pacijenata podvrgnut liječenju uz pomoć nove metode.

Tehnologija Crispr-Cas9

Tehnologija Crispr-Cas9 je osmišljena 2012. godine u SAD. Cas9 je specijalna bjelančevina, koja je povezana sa radom adaptivnog imunitetskog sustava CRISPR. Uz pomoć ove bjelančevine mogu se izdvajati strani fragmenti DNK u organizmu, odstranjivati i čak mijenjati za nove. U SAD i Europi ova tehnologija se mnogo godina testirala na uzetom biomaterijalu u laboratorijskim uvjetima. U Kini, u onkološkoj bolnici Hangzhou i u još nekoliko medicinskih ustanova ovu metodu testiraju na pacijentima. Proces počinje uzimanjem krvi. U laboratoriji se uz pomoć tehnologije Crispr-Cas9 izdvaja dio DNK koji usporava organizam da se bori protiv kancerogenih ćelija. Taj dio se sječe i odstranjuje. Zatim se krv koja sadrži modificiranu strukturu DNK ponovo transfuzijom vraća u organizam pacijenta. Pretpostavlja se da se tako organizam navodi da se bori protiv bolesti i da pobjeđuje maligne ćelije.

Etička strana

Znanstvenici sa Zapada su ipak suzdržani, zbog etičke strane ove metode. Postavljaju pitanje koliko je opravdano iz moralne perspektive da se naučnici miješaju u genom čovjeka i mijenjaju ga. Još uvijek nije postignut konsenzus među svjetskim znanstvenicima. Kineski liječnik Shixiu smatra kako je najvažnije dati bolesnom čovjeku posljednju šansu. Osim toga, ovi eksperimenti se, naravno, sprovode samo uz suglasnost pacijenta.

– Zasad je u istraživanju sudjelovao 21 pacijent. Efikasnost metode je zasad oko 40 posto. Jedan čovjek je poslije primjene ove metode proživio još 11 mjeseci i još uvijek je među nama. Počeli smo eksperimente u ožujku prošle godine. Svi pacijenti koje podvrgnemo ovoj metodi boluju od raka digestivnog trakta. Dosad su svi oni već prošli nekoliko tura kemoterapije, zračenja, bili operirani. Sudionici našeg istraživanja, naši pacijenti, dosad su praktično iskusili sve poznate metode liječenja. Da nisu uključeni u eksperimentalni program, nekima od njih ne bi bilo pomoći, ističe Shixiu.

Izvor: Dnevni list

Pročitano 191 puta Posljednja izmjena dana: 13. Veljača, 2018.

Napiši komentar

KOMENTARI SE OBJAVLJUJU PROMTNO TAKO DA NE MOŽEMO ODMAH REAGIRATI NA OBJAVLJEN SADRŽAJ. PRIJAVITE NAM NEPRIMJERENE KOMENTARE KAKO BI BRŽE INTERVENIRALI.
Zadržavamo pravo brisanja neprimjerenih komentara bez prethodnog upozorenja.
Portal e-Posavina.com se ograđuje od sadržaja u komentarima i isti ne odražavaju stav portala.

arhiva domovinski rat

Nije sve u životu politika

Partneri

republikainfo 170 posavski vremeplov 170

e-Posavina.com

logo plavi uski

Imate zanimljivu priču ili jednostavno, želite pisati za naš portal.
Pošaljite nam svoj tekst, informaciju, ideju... Javite nam se!

Pišite nam na e-mail adresu info@e-posavina.com