DNK: Egipćani bili genetski sličniji Europljanima nego Afrikancima

Objavljeno u rubrici Znanost Autor:  e-Posavina 16. Srpanj, 2017. Veličina pisma smanji veličinu pisma uvečaj veličinu pisma Komentiraj
Ocijeni sadržaj
(0 glasova)

Prva potpuna analiza genoma starih Egipćana provedena nad DNK uzorcima egipatskih mumija, pokazala je da su stari Egipćani genetski bili bliži Europljanima nego žiteljima Afrike.

Znanstvenici su analizirali DNK egipatskih mumija koje datiraju iz razdoblja od 1400. godine prije nove ere do 400. godine nove ere. Otkrili su da su stari Egipćani bili u bliskoj srodnosti sa starim populacijama Levanta – današnje Turske, Sirije, Jordana, Palestine i Libanona.

Također su bili genetički slični neolitičkim populacijama anatolijskog poluotoka i Europe. Prema ovim rezultatima, današnji Egipćani imaju daleko više srodnosti s subsaharskim Afrikancima nego što su to imali stari Egipćani.

Podaci ukazuju na to da današnji Egipćani dijele oko osam posto više zajedničkog porijekla sa subsaharskim Afrikancima nego što su to imali Egipćani iz doba faraona.

Također je vidljivo da unazad 1500 godina Egipat postaje genetski sve više afrički, dok stari Egipćani nisu pokazivali gotovo nikakvu srodnost sa subsaharskim Afrikancima, već su imali visoku genetsku povezanost sa starim populacijama Bliskog istoka i Europe.

Tim je uzeo uzorke iz 151 mumificirane osobe iz arheološkog nalazišta u Abusir el-Melequ. Potpuni genom uspjeli su izvući iz tri mumije, dok su iskoristivi segmenti DNK dobiveni od još 90 mumija.

Izvor: Daily Mail

Pročitano 124 puta Posljednja izmjena dana: 16. Srpanj, 2017.

Dodaj komentar

KOMENTARI SE OBJAVLJUJU PROMTNO TAKO DA NE MOŽEMO ODMAH REAGIRATI NA OBJAVLJEN SADRŽAJ. PRIJAVITE NAM NEPRIMJERENE KOMENTARE KAKO BI BRŽE INTERVENIRALI.
Zadržavamo pravo brisanja neprimjerenih komentara bez prethodnog upozorenja.
Portal e-Posavina.com se ograđuje od sadržaja u komentarima i isti ne odražavaju stav portala.

Sigurnosni kod
Osvježi

arhiva domovinski rat

Nije sve u životu politika

Partneri

republikainfo 170 posavski vremeplov 170

e-Posavina.com

logo plavi uski

Imate zanimljivu priču ili jednostavno, želite pisati za naš portal.
Pošaljite nam svoj tekst, informaciju, ideju... Javite nam se!

Pišite nam na e-mail adresu info@e-posavina.com